Firmowe wideo promocyjne

Świetna forma na przekazanie dużej  ilości informacji w wygodnej dla odbiorcy formie

Temat krótkiego filmu promującego  firmę jest bardzo popularny, ponieważ jest to świetna forma na przekazanie dużej  ilości informacji w wygodnej dla odbiorcy formie – wystarczy tylko włączyć, a czasem nawet tego  nie trzeba robić bo film uruchamia się sam.

Aby przybliżyć ten temat przytoczymy Wam przykład jednego z naszych klientów.

Firma Laparo zamówiła u nas zdjęcia produktowe, filmy  produktowe , ale również film i wizerunkowy. Do tematu podeszliśmy jak zwykle z pełnią zaangażowania. Na początek było spotkanie z klientem w celu omówienia jego potrzeb, jest to najważniejsze i od tego trzeba zacząć. Czasem może się zdarzyć, że zamawiający oczekuje od nas pomysłów na koncepcję filmu, ale w tym przypadku klient wiedział czego chce. Ustaliliśmy ogólną koncepcję  i zabraliśmy się do przygotowań realizacyjnych. Na początek powstał scenariusz filmu.

Następnie ustaliliśmy lokalizacje, pojechaliśmy je zobaczyć i zrobiliśmy zdjęcia wstępnych kadrów.  Pozostało tylko ustalenie i zorganizowanie osób występujących w materiale i terminu dnia nagrań. Naszymi aktorami byli sami pracownicy a termin wypadł w piękny  słoneczny dzień. 

Scenariusz jest kluczową częścią całego procesu realizacji ponieważ od niego zależy jakiego sprzętu będziemy używać do nagrania. Czy będziemy wynajmować światła, ile osób załogi potrzebujemy. Operatorzy, oświetleniowiec, techniczni itd. 

Nasz film docelowo miał mieć około 3 minuty. Przewidziany był lektor i podkład muzyczny.

Lektora w tym przypadku organizował klient, a po naszej stronie był podkład dźwiękowy.  Ważne było aby film nie był monotonny wizualnie, postaraliśmy się więc o różnorodność ujęć i dość dynamiczne tempo cięć.

Przy planowaniu ujęć  pamiętaliśmy o tym aby zmieniać ogniskowe czyli używać zarówno bliskich ujęć, czasem nawet  ujęć makro jak i szerokich , pokazujących szeroki plan kadrów.

Na koniec oczywiście montaż – bardzo ważna część projektu ponieważ od niego zależy charakter materiału. Mądre książki mówią, że dobry montaż to taki, którego nie widać warto więc eksperymentować i dać sobie na tą cześć realizacji trochę czasu, a jeśli nie czujemy się w tym temacie swobodnie to najlepiej jest oddać montaż komuś, kto zajmuje się tym profesjonalnie.

Będzie to tylko z zyskiem dla projektu i nas jako realizatorów, a przecież każdy chce mieć dobrą prasę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *