Profesjonalne video produktowe

Co rozumiemy przez termin „Wideo Produktowe”?

Są to krótkie filmy pokazujące przedmiot w atrakcyjny sposób. Inaczej niż w przypadku zdjęć produktowych na wideo można zaprezentować sposób działania lub dodać ścieżkę lektora z opisem najważniejszych cech.

Statystyki mówią, że użycie profesjonalnie przygotowanych filmów produktowych zwiększa sprzedaż a także pozytywnie wpływa na SEO, dzięki czemu klient może być pewien, że jego strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Idąc dalej tropem statystyk około 70% klientów twierdzi, że film pomaga lepiej zrozumieć produkt i podjąć decyzję o zakupie.

Przed stworzeniem filmu produktowego należy odpowiedzieć sobie na klika pytań.
I tak na przykład dla kogo jest tworzony film? Jaki jest cel filmu? Na jakich nośnikach będą odtwarzane stworzone przez nas materiały?
Krótkie formy wideo to nie tylko wideo produktowe, ale także wywiady, wypowiedzi, relacje, unboxingi etc. My dzisiaj zajmiemy się jednak tylko częścią produktową.

Właściwe oświetlenie produktu

Przedmioty są różne i różnie należy do nich podchodzić. Klient oczekuje, że jego produkt lub produkt który sprzedaje będzie prezentował się na filmu w najlepszy możliwy sposób. Jeśli klient sam nie zasugeruje charakteru zdjęć to naszym zadaniem jest znaleźć najlepsze kąty i oświetlenie dla prezentowanego produktu. Fotografia i film jest naszą pasją więc nam również zależy, aby światło przez nas ustawione było najlepsze ponieważ jest to nasza wizytówka.

Kluczowe elementy dobrze zrealizowanego filmu produktowego.

Wyżej wspomniane światło jest na pierwszym miejscu, Następnie dynamika filmu produktowego. Musi on być ciekawy, ponieważ w mimo krótkiego czasu odbiorca może nas „opuścić” po kilku sekundach jeśli nic się nie będzie działo. Ważny zatem jest dynamiczny montaż i ruch. W związku z tym potrzebujemy dużo różnych ujęć alb obraz był różnorodny. Dobrze jest pokazać najważniejsze cechy produktu, ale równiż i ogólne ujęcie jeeśli. Ruch uzyskujemy za pomocą sliderów , stabilizatórow kamery lub funkcją Ken Burns czyli Zoom In lub Out w postprodukcji.

Może się jednak zdarzyć, że klient zażyczy sobie inny rodzaj montażu, na przykład długie ujęcia pojedynczych scen pokazujące charakter miejsca lub czyjeś pracy. Wtedy należy bardzo starannie skomponować obraz aby nie nudził się lub nie drażnił po dłuższej chwili. W tym przypadku ogromną rolę odgrywa dźwięk ponieważ niejako przejmuje on ciężar cięć obrazu. Dźwięku używamy również do realizacji filmów produktowych z dynamicznych montażem i tu oprócz korzystania z banków gotowych już podkładów muzycznych, do których należy wykupić licencję możemy się pochwalić własną produkcją muzyczną, dopasowywaną do charakteru poszczególnych produktów i wymagań klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.