Kompleksowa sesja produktowa

Dzisiaj u nas na planie produkty ze świata medycyny estetycznej. Into Beauty, które obdarzyło nas zaufaniem i powierzyło wykonanie materiałów promocyjnych swoich produktów.

Podeszliśmy do rzeczy kompleksowo. Zaplanowaliśmy zarówno zdjęcia w ujęciu typowo produktowym jak i bardziej wyszukanym, reklamowym można powiedzieć. Do tego zaplanowaliśmy zdjęcia 360 stopni zwane inaczej spinami. Na ten temat piszemy w osobnym poście, ponieważ jest o czym pisać ;). I na koniec (last but not least) wideo produktowe. Z tej części naszej pracy jesteśmy szczególnie dumni ponieważ klienci widząc swoje produkty w ruchomym obrazie mówią, że jest to półka wyżej w promocji ich marki, produktu , usługi. Po kolei zatem.

ZDJĘCIA PRODUKTOWE dystrybutora Into Beauty

Temat o tyle trudny, że urządzenia dystrybuowane przez Into Beauty to nie proste pudełeczka, a duże , ciężkie i skomplikowane w kształcie urządzenia. Pierwsz były nasze schody, ponieważ urządzenia niekiedy ważyły po 70kg i wraz z opakowaniem ledwie przechodziły przez drzwi standardowych rozmiarów. Zdjęcia wykonywaliśmy jeszcze w naszym poprzednim studio gdzie winda dojeżdżała do 3 piętra a nasza pracownia znajdowała się na piętrze 4…watro pamiętać o takich „detalach” przy planowaniu i wycenie sesji.

Kolejnym wyzwaniem była powierzchnia urządzeń. Białe, błyszczące tworzywo sztuczne na białym tle…W takiej sytuacji mamy do czynienia z odbiciami świateł i elementów studia, tu jedynym wyjściem była postprodukcja, i z odcięciem białego produktu od białego tła i tu pomogły nam czarne ekrany ustawiane w odpowiednim miejscu. Ekrany takie odbijają się w krawędzi powierzchni produktu i tworzą ciemną linie , która ładnie „odcina” produkt od tła.

Na koniec zdjęcia zostały wyszparowane czyli wycięte z tła i stworzony został pod nimi sztuczny cień wzorowany jednak na oryginalnym. Tworzymy sztuczny cień pod produktem dlatego, że łatwiej jest go kontrolować, rozjaśnić, przyciemnić , powiększyć, przesunąć , rozmyć itd.

Zdjęcie reklamowe

Następnym tematem było zdjęcie w ciemnej konwencji. Miało ono za zadanie pokazać produkt w sposób bardziej ekskluzywny, kontrastowy sposób. Tutaj istotna było ładne zarysowanie konturów urządzenia światłem kontrowym ( od tyłu) lub bocznym. Planowaliśmy również ładnie oświetlić czarne tło tak, aby środek tła zozjaśniał się lekko. Okazało się to na tyle trudne do ugryzienia na jednym planie zdjęciowym, że zrobiliśmy to zdjęcie osobno i połączyliśmy oba zdjęcia w postprodukcji. Okazałosię to o tyle pożyteczne, że potem jak pojawiła się potrzeba zaprezentowania kilku produktów obok siebie mieliśmy jednolite tło mimo, że oświetlenie każdego z produktów było „szyte na miarę” i miało wpływ na tło.

Spin czyli zdjęcie 360 stopni

Na ten temat rozpisujemy się więcej w osobnym poście ( link), ale warto jednak wspomnieć i przy tej okazji, że zdjęcia 360 stopni to świetny sposób na prezentację produktu. No bo kto by nie chciał „poobracać” sobie rzeczy dookoła z daleka i z bliska zanim sobie ją kupi? W tym przypadku podobnie jak przy ujęciu produktowym wyzwaniem były gabaryty, waga i biała błyszcząca powierzchnia, tym bardziej że na jednego spina przypada średnio 120 zdjęć więc nie wchodzi w grę wycinanie produktu z tła na 120 zdjęciach 🙂 Musieliśmy zatem bardzo dokładnie i w miarę równo oświetlić produkt tak aby wyglądał dobrze podczas obracania na potrzeby spina.

Wideo produktowe

I na koniec zostało nam wideo produktowe, usługa z której jesteśmy cali dumni ponieważ jak dotąd klienci zawsze byli zadowoleni z prezentacji swojego produktu w tej właśnie formie.

Założeniem było pokazanie produktu w różnorodny , dynamiczny i estetyczny sposób w filmiku trwającym nie więcej niż 30 sekund . Wszystkie elementy wykonujemy sami w ramach Parrot-Studio dzięki czemu mamy nad tym pełną kontrolę i możemy na bieżąco dostosowywać się do sugestii klienta. Na temat wideo produktowego również popełniliśmy posta ( link) , ponieważ jest to temat który warto przybliżyć w szerszym ujęciu. W przypadku Into Beauty skupiliśmy się na jasnym, czystym ujęciem urządzeń, zwracając uwagę na różnorodność ujęć. Dynamiczne cięcia zbliżeń na przemian z szerszymi ujęciami pozwoliły stworzyć ciekawe wideo, które jest wartościowym materiałem do celów promocyjnych zarówno na oficjalną stronę jak i do social media.

Na sam koniec stworzyliśmy podkład dzwiękowy dopasowany do charakteru wideo i produktu. Dzięki temu , klient nie musi się bać że ten sam podkład usłyszy u konkurencji 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like