Jak zrobić zdjęcie produktowe

Wiele firm przenosi swoje interesy do sieci gdzie często pierwszym kontaktem z klientem jest fotografia więc temat na czasie.Do zrobienia najprostszego planu do zdjęć produktowych wystarczy nawet jedna lampa, biała kartka i biały sufit.

Kiedy w grę jednak wchodzą wyższe wymagania klienta trzeba postarać się bardziej.

Naszym przykładem jest firma Basit zajmująca się produkcją elementów stalowych dla branży budowlanej , rolniczej i przemysłowej.

Klient przyszedł do nas z elementami typu tuleje, kątowniki, sworznie, łączniki etc.
i powiedział że chce aby wyglądały one jak „cukiereczki” . Kolorowo, ładnie, czyściutko. Same produkty nie były nieskazitelne więc czekało nas sporo pracy w postprodukcji. O tym zawsze warto pamiętać przy wycenie zlecenia, aby uniknąć późniejszych nieporozumień.

Dobra fotografia produktowa to taka która podazuje przedmiot w najlepszym możliwym świetle, nie uwypuklając ani nie ukrywając żadnych walorów fotografowanego produktu. W tym przypadku mieliśmy do czynienia z elementami o błyszczącej lub satynowej powierzchni co było zarówno wyzwaniem jak i pomocą w uzyskaniu ciekawych efektów.

Zaczęliśmy od ustawienia produktów na białym tle pod najlepszym możliwym kątem. W związku z tym że zdjęcia miały być potem szparowane mogliśmy użyć różnego rodzaju podpórek jeśli przedmiot się toczył, taka na przykład tulejka.
Świeciliśmy softboxami aby uzyskać równe podłużne odbicia. Do tego typu przedmiotów można użyć softboxów zwanych stripami które charakteryzują się podłużnym kształtem. My użyliśmy takich o wymiarach 30x120cm i 40x 180 cm
Do tego przydały się nam niewielkie ekrany czarne i białe do tworzenia ciemnych i jasnych refleksów wzdłuż krawędzi produktu.

Profesjonalnie wykonane zdjęcie produktowe zawsze poddawane jest procesowi postprodukcji czyli potocznie zwanej obróbce. Polega ona na usunięciu wszelkich niedoskonałości produktu i tu znów jak mantra wraca temat szacowania oferty na etapie rozmów i zbierania jak największej ilości informacji na temat oczekiwań klienta i charakterystyki samego przedmiotu zlecenia. Poniżej krótki filmik z fragmentu takiej obróbki. Pozwoli on rzucić światło na zakres prac jakim podlegają zdjęcia w trakcie postprodukcji.

Reasumując aby uzyskać profesjonalne efekty w fotografii produktowej do każdego tematu należy podejść indywidualnie i zawsze robić tak jakby to były nasze własne produkty. Na koniec kilka przykładów zdjęć przed i po obrobce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like